המדינה דורשת ממאות דיירים בדיור הציבורי לוותר על חצי משטח הדירות שלהם

כשברקע משבר הקורונה, מבקשת המדינה מ-700 משפחות בדיור הציבורי לוותר על מחצית משטח הדירה שהוקצתה להן • מדובר בדיירים שמתגוררים בדירות שהורכבו בעבר הרחוק משתי דירות קטנות משרד השיכון: "אנחנו עושים תהליך מסודר ולא מפנים אף משפחה מהדירה"

אוראל איצקוביץ (26) גרושה ואמא לארבעה ילדים, שהצעיר מביניהם בן שבועיים בלבד, מתגוררת עם אמה בדירת עמידר בבנימינה. האם מתגוררת כאן כבר 40 שנה, ופה גידלה את תשעת ילדיה. בעבר הרחוק קיבלה המשפחה שתי דירות קטנות שחוברו והפכו לדירה של 90 מ"ר, אלא שכעת דורשת ממנה המדינה שהמשפחה תוותר על מחצית מהדירה. "לפני שבועיים קיבלנו פתאום מכתב מעמידר שצריך להחזיר דירה אחת", מספרת איצקוביץ', שמבהירה כי "אם מחליטים לקחת את הדירה אז אני ברחוב. אמא שלי לא מוכנה לפנות את הדירה. זו זכות שלה. פה הזכרונות שלה".https://bec1c173b6573f51b17f74f6490aa153.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-38/html/container.html

מבדיקת "גלובס" עולה כי המקרה של איצקוביץ' איננו היחידי וכי בהנהלת החברה הממשלתית פנו לאחרונה לכ-700 משפחות והודיעו להן, שעליהן לפנות מחצית משטח הדירה שבה הם מתגוררים. מדובר בזכאים, שחלקם מתגוררים במקום עשרות שנים, ושבעבר אוחדו עבורם שתי דירות קטנות כדי ליצור דירה אחת שתתאים לתנאי הדיור המשפחתיים. מדובר בצעד לא שגרתי, ודאי לא כשברקע מגפת הקורונה. אלא שגורמים ממשלתיים מסבירים כי על הצעד הוחלט במשרד הבינוי והשיכון בשל אי תקצוב ממשלתי לדיור הציבורי, והתארכות תקופת ההמתנה עבור זכאי הדיור הציבורי. על ידי פינוי השטח, מקווים במשרד "ליצור" דירות יש מאין.

עו"ד ספיר סלוצקר עמראן מתנועת "שוברות קירות", שעוסקת בנושאים של עוני, אמרה ל"גלובס" כי, "במשך עשרות שנים ממשלות ישראל ומשרד הבינוי והשיכון ייבשו את הדיור הציבורי. מצד אחד צמצמו באופן מלאכותי את מעגל הזכאים ע"פ קריטריונים מגבילים ונוקשים ביותר ומהצד השני, הם לא בונים דיור בשום צורה. אין שום אופק לדיור הציבורי. ואז נוצר מצב שבו מנסים לפתור עוול בעוול. אומרים שמנסים לגרד מאנשים שגרים בבתים שלהם כבר עשרות שנים והדירות כבר מחוברות. אי אפשר להפריד אותן טכנית לפצל ונגמר".

לקריאת הכתבה המלאה באתר גלובס לחצו כאן

הכתבה פורסמה ביום 26.10.2020

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו