המדריך למפגינים בשטח: כל מה שמותר, אסור וכדאי לעשות במחאה

ספיר סלוצקר עמראן וכרמן אלמקייס-עמוס מפרסמות את "מדריך השטח למפגין ולמפגינה", המבוסס על יותר מעשור של ניסיון בליווי נפגעי אלימות משטרתית. קריאה חובה למשתתפים במחאה

ההפגנות ששוטפות בשבועות האחרונים את רחבי הארץ מספקות מכוונות ברובן נגד ראש הממשלה, אבל הן נותנות גם מבט מקרוב על אלימות משטרתית נגד מפגינים, תופעה ותיקה המוכרת לכל מי שביקר פעם בהפגנות יוצאי אתיופיה, הפגנות חרדים והפגנות ערבים. גם מבני ברק ומערים חרדיות אחרות מציפים את הרשת סרטונים שבהם נראים שוטרים מכים אזרחים, בהם גם ילדים.

תנועת "שוברות קירות" של כרמן אלמקייס-עמוס ועו"ד ספיר סלוצקר-עמראן מפרסמת השבוע את "מדריך השטח למפגינ.ה", תוצר של הקילומטראז' האינסופי שצברו בהפגנות לאורך יותר מעשור בליווי נפגעי ונפגעות אלימות משטרתית. בין היתר ניתן למצוא במדריך המלצות להתארגנות לפני ההפגנה, צילום במהלך הפגנה ואפליקציות מומלצות לתיעוד, סמכויות רישוי ופיזור הפגנה, כמו גם זכויות במקרה של מעצר או הגשת תלונה כנגד שוטרים.

"אלימות המשטרה היא לא תופעה חדשה לצערי ואנחנו מכירות אותה מקרוב", אומרת אלמקייס-עמוס. "המדריך שכתבנו נכתב על סמך הניסיון האישי של כל אחת מאיתנו, ושל עשרות רבות של מפגינים שליוונו לאורך השנים. מה שאנחנו רואות כיום בבלפור או בבני ברק זה תוצר ישיר של התעלמות מתמשכת מאלימות משטרתית, שמופגנת לעיתים קרובות כלפי אתיופים, מזרחים, ערבים ואוכלוסיות מוחלשות נוספות".

לדברי עו"ד ספיר סלוצקר עמראן "רבים מהמפגינים לא מודעים לזכויות שלהם ופעמים רבות המשטרה מנצלת זאת. אנשים נעצרים כי צילמו שוטר, למרות שאין מניעה חוקית לכך, או שהפגנות מפוזרות כי הגיע קומץ של מתנגדים להפגנה. להפגנה צריך לצאת מוכנים, בטח כאשר מדובר ברצף של הפגנות שפוקדים אותן מדי שבוע".

המדריך המלא (והמצוין!) כאן. תרומות לארגון "שוברות קירות" יתקבלו בברכה כאן.

לקריאת הכתבה המלאה באתר טיים אאוט לחצו כאן

הכתבה פורסמה ביום 5.10.2020

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו