הקמפיין נגד הרשעתה של תקווה, שורדת אלימות במשפחה

פתחנו קמפיין בדרישה מהפרקליטות להגן על תקווה, במקום להתעקש להרשיעה ולפגוע בפרנסתה. כחלק מהקמפיין, נפגשנו עם תקווה ופתחנו בקמפיין מיילים לפרקליטות במסגרתו נשלחו מאות מיילים, קידמנו קמפיין ברשתות החברתיות וכתבות בתקשורת והתייצבנו להפגנה ולתמיכה בבית המשפט ביום הדיון. בסופו של דבר- הצלחנו!! 

ביום שלישי, ה- 2.3, תקווה(שם בדוי), סבתא בת 50, תעמוד לדין בגין עבירות של תקיפה ואיומים, רק בגלל שהיא דרשה מבעלה המתעלל לתת לה גט ולשלם מזונות לילדים. לאורך השנים היא הגישה מספר תלונות למשטרה, אבל כולן נסגרו! במקום שהמדינה תעזור לה, פרקליטות מחוז ירושלים החליטה להתעקש שתורשע בבית המשפט. היא זוכתה בבית המשפט, ועכשיו הפרקליטות הגישה ערעור והדיון בערעור השבוע. תקווה ביקשה לצאת מנישואים מתעללים- נפשית, פיזית וכלכלית אבל אם תורשע, עכשיו היא עלולה לאבד את הפרנסה שלה. 

זה הסיפור של תקווה, בואו נראה לה שהיא לא לבד: "בתחילת שנות העשרים לחיי נישאתי למשה ולאורך 25 שנים חייתי בפחד תמידי כשאני סובלת מאלימות קשה. שנים סבלתי אבל אף אחד לא הושיט לי יד. הזעקתי שוטרים ולא קרה כלום, הגשתי תלונות והתיקים נסגרו. פעם הוא גרר אותי מהשערות באמצע הרחוב, בפעם אחרת הוא קרע ממני את השמלה וזרק עליי את המגירות של הארון. כל שנה הייתי צריכה להחליף ריהוט כי הוא היה מתעצבן ומפרק את כל הבית. לאחר שנים של סבל מצאתי את הכוחות להתגרש ממנו, לאחר שביקשתי גט ולא קיבלתי מזונות, ברגע של תסכול, כשלא היה לי מה לתת לילדים לאכול, הלכתי אליו והתעמתתי איתו. בשונה מהפעמים בהם אני הזמנתי משטרה וכלום לא קרה, כשהוא הזמין אותם הם הגיעו במהרה, שמו אזיקים על פרקי הידיים והרגליים שלי וזרקו אותי ללילה בנווה תרצה. בזמן המעצר, כשאני מושפלת וכאובה הוא עמד בצד וצחקק לעברי, צעקתי בזעם "אני ארצח אותך". זעקת הכאב הזו הובילה לכך שהואשמתי בסעיף של תקיפה ואיומים. לאחר תהליך ארוך בבתי המשפט החליט השופט לזכות אותי תוך דרישה שאקבל טיפול במרכז לאלימות במשפחה- אותו טיפול באלימות שלא הכריחו אותו לעבור כל השנים. אני- שסבלתי במשך 25 שנים מאלימות קשה, עומדת לדין על תקיפה כי צעקתי לעבר התוקף שאמלל את חיי ואת חיי ילדיי. הפכו אותי לתוקפת וכפו עליי טיפול.אבל למדינה זה לא הספיק. עכשיו משה חופשי, והפרקליטות ערערה כדי שאורשע, כי אם תרשם לי עבירה פלילית אני לא אוכל לעבוד יותר בעבודה שלי. העבודה שלי היא החיים שלי, האהבה שלי ומקור פרנסתי וגאוותי, גם את זה רוצה עכשיו הפרקליטות לקחת ממני. אני פונה לציבור כדי שתכירו אותי ואת הסיפור האבסורדי שלי. יש לי ילדים שפרנסתי לבד בזמן שהוא הכניס אותי לחובות כבדים ואז גם סירב לשלם מזונות. את כל התיקים שלו סגרו מחוסר עניין לציבור, אבל אותי לא עוזבים.אני רק רוצה לחיות את החיים שלי בשקט. תשמיעו את הקול שלי".

_ _ _ _

ביום שלישי הקרוב נתייצב בבית המשפט בירושלים לדיון שלה, כי אנחנו לא מוכנות שהיא תהיה שם לבד. תקווה מיוצגת על ידי הסניגוריה הציבורית ומלווה במאבקה ע"י תנועת שוברות קירות. תרצו להצטרף אלינו לדיון? כתבו לנו [email protected] קראו עוד על הסיפור של תקווה בכתבה המעולה של לי ירון, כתבה הרווחה של עיתון הארץ.

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו