מאות השתתפו אונליין בהפגנה מול ביתו של מנכ"ל משרד האוצר

ההפגנה יוצאת הדופן התנהלה באמצעות שיחת זום המונית, כאשר מספר פעילות בשטח הקרינו את סיסמאות המחאה על קיר ביתו של שי באב"ד. המפגינים מחו על מדיניות הממשלה מול המשבר: "השלטון מתייחס אלינו כאל נתינים"

כ-15 מפגינים התכנסו הערב (שלישי) מחוץ לביתו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב״ד, בהוד השרון, במחאה על המדיניות הממשלתית נוכח משבר הקורונה. ההפגנה הועברה גם בשידור חי במספר דפי פייסבוק, ומאות צופים וצופות הצטרפו למחאה אונליין שבמקביל שודרה על קיר ביתו של באב״ד. לפני תחילת ההפגנה הווירטואלית הוקרנו על הקיר הסיסמאות ״יש לכם, תחלקו״ ו-״הממשלה מרעיבה את העם״. את האירוע יזמו קבוצת ״שוברות קירות״ וקהילת ״כאן תוקם״.

על פי המארגנים, מדובר בהפגנה הראשונה המתקיימת בצורה אינטראקטיבית בשטח ואונליין, כאשר הצופים שולחים מסרים בלייב למושא ההפגנה וצופים בהתרחשות בשטח. מתחילת המשבר היו כמה הפגנות דיגיטליות ואחרים הפגינו ברחובות. המחאה הערב ניסתה לשלב בין השניים ולאפשר למוחים להשמיע את קולם בשטח, מבלי לצאת מהבית. כל הדוברים בהפגנה דיברו דרך הזום מביתם, כשהשידור מוקרן על ביתו הפרטי של באב״ד ברחוב מיתר בהוד השרון.

הפעילה ודיירת הדיור הציבורי זהבה גרינפלד אמרה: "השלטון מתייחס עלינו כאל נתונים ולא כאל עולם ומלואו שצריכים להילחם עבורם. הם אומרים שלא צריך להנשים נכים ושזקנים יכולים למות לבד בבית. לא שואלים אותנו אלא מנחיתים עלינו הוראות. דווקא עכשיו נבחרי הציבורי צריכים לפתוח את הדלת, לעשות פגישות בזום עם הציבור, להבין את המורכבות של החיים הישנים והחדשים אחרי הקורונה. של מי שלא יכול לשלם שכר דירה או לקנות אוכל".

המפגין קובי ברכה ביקש להזכיר את האסירים בבתי הכלא: ״כמו בתי האבות שהם מקום סגור שהקורנה יכולה להתפרץ בו, אני רוצה לדבר על בתי הכלא. אנשים סגורים והנגיף מגיע אליהם דרך סוהרים או אסירים חדשים, שאני לא יודע אם עושים להם בדיקה לפני שהם נכנסים לכלא״.

לקראת סיום האירוע, ספיר סלוצקר עמראן, אחת ממארגנות האירוע אמרה מהשטח לצופים בבית: ״נגיע כל שבוע להפגנות ״פופ-אפ״ מול בית של בכיר אחר. שי באב"ד הוא הבכיר ביותר שמנהל את המשבר. בזמן שקיבלנו 2000 שקל מקדמה, שכר הבכירים עלה מ-38 ל-42 אלף״.

לקריאת הכתבה המלאה באתר שיחה מקומית לחצו כאן

הכץבה פורסמה ביום 21.4.2020

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו