מיצג מחאה: מה קורה כשהמצעד נגמר?

הקהילה הגאה במיצג מחאה לרגל חודש הגאווה: "בזמן שהרשויות ועיריית תל אביב חוגגות במסיבות וקוקטיילים נוצצים ולאחר שנים בהם מצעד הגאווה המרכזי נגזל מהקהילה שלנו לטובת שיווק חברות מסחריות, אנחנו מבקשות לדבר על החיים שלנו".

דגל גאווה ענק מלווה בכיתוב "ומה קורה כשהמצעד נגמר?" הוצב כמיצג מחאה בכיכר רבין היום(יום שלישי, ה-22.6) מטעם חברי וחברות הקהילה הגאה מתנועת שוברות קירות וחי.ה – פורום להטב"קי מזרחי.

לדברי המארגנות, עיריית תל אביב "מנכסת ומשתלטת על מצעד הגאווה והופכת אותו למסיבה מנותקת ונעדרת שיח על הזכויות שלנו ועל הסולידריות שאנחנו מנסות לייצר עם קבוצות נאבקות אחרות. במקום שנדבר על הישרדות של אנשים שחיים בעוני, על הפינויים מגבעת עמל והדיור הציבורי, על ניצול המיני ומעצרי שווא של טרנסים.ות, על אלימות משטרתית ועל התקיפה האלימה שארעה באירוע הגאווה אשתקד כנגד חברת הקהילה, חוגגים על חשבוננו. בזמן שהממשלה לא מקדמת במשך שנים חקיקה עבור הזכויות שלנו ונלחמת בנו בבתי משפט, נבחרי הציבור מצטלמים עם דגלי גאווה כמס שפתיים. כשחודש הגאווה והמצעדים נגמרים, אנחנו מוצאות את עצמנו לבד. התאגדנו יחד כדי להעביר מסר: תפסיקו לחגוג על חשבון החיים שלנו ותתחילו לעבוד עבור הזכויות שלנו ושל קבוצות מוחלשות אחרות.
בזכות דורות של פעילים ופעילות הגענו להישגים שלנו היום, לא בזכות פוליטיקאים ציניים שרוכבים על הגב שלנו.

תנועת שוברות קירות היא תנועה אזרחית ופמיניסטי לשינוי חברתי, שפועלת יחד עם נשים שנאבקות בעוני.
חי.ה הוא פורום להטב"קי מזרחי שהוקם במטרה לייצר קהילה גאה המאפשרת שיח, התלבטות והעמקה בחיבור שבין להטביות ומזרחיות ולקדם עשייה שתשפיע על הקהילה הלהטבית ועל המרחב המזרחי.

קרדיט צילום: קרן מנור.

22.6.2021

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו