מפגש ראשון: כליאה ענישה עוני וגזענות ממוסדת

כליאה, שיקום, ועוני – סדרת מפגשי למידה ושיח של תנועת שוברות קירות

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן

למי מתקשרות כשלא סומכות על המשטרה? ומה הקשר בין כליאה, עוני, וגזענות ממוסדת? האם כליאה היא עוד צורה של אלימות ממוסדת? מה הוא מצבן של טרנסים.ות במערכת הכליאה בישראל? מה לגבי נשים בכלא נווה תרצה? האם יש קשר בין ענישה לצדק? האם יש אלטרנטיבות לכליאה? נחקור את כל השאלות האלה, ואת השאלות שאתן ואתם תביאו איתכן למפגשים, יחד עם דוברות ודוברים נהדרים שיצטרפו אלינו, מהאקדמיה ומהשטח. מתוך הלמידה המשותפת, נתחיל בפעילות בנושאי כליאה ושיקום ובמיוחד פרויקטים מתכוננים לתמיכה באסירות ואסירות משוחררות, מרביתן נפגעות אלימות ופגיעות מיניות.

מפגש ראשון: כליאה ענישה עוני וגזענות ממוסדת יום שני, ה26.4, 20:00-21:30 מוסדות אכיפת החוק, כולל המשטרה ובתי-כלא, נוהגים למקד את הבעיה ב״עבריינים״ וב״קבוצות סיכון״. השיחה על גזענות ממסדית מאתגרת גישה זו וממקדת את הבעיה במוסדות אכיפת החוק עצמם, במקום בא.נשים ובקהילות. אבל מהי בדיוק גזענות ממסדית והיכן היא ממוקמת? האם היא נמצאת במחשבות ובדעות של נציגי המערכת? האם היא מקודדת בחוק עצמו? האם היא מוטבעת בתרבות הארגונית? כל אחת מהתפיסות הללו מובילה להבנה אחרת של הבעיה ומכאן להבנה שונה של האחריות והתפקיד של כל אחת ואחד מאתנו. בואו לחשוב יחד על כל אלה ועל צירי פעולה שונים.

גיל רוטשילד-אליאסי מסיים בימים אלה את כתיבת הדוקטורט באוניברסיטת ברקלי. גיל חוקר ופועל לתיעוד גזענות ממסדית ולטיפוח דרכים לשרוד, להתנגד ולקוות בצילה.
מלסץ' גלה, מתנדבת עם בני נוער יוצאי אתיופיה ופעילה נגד אלימות משטרתית ובמאבק לצדק עבור סלומון טקה ז"ל

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו