משרד השיכון ירחיב את ההקלות למשפחות נזקקות בצל הקורונה

משרד השיכון הודיע על שורת הקלות למשפחות עניות בצל התפשטות נגיף הקורונה, לאחר שבשבוע שעבר פורסם ב"הארץ" כי סירב לסייע להן בתקופה זו, מלבד סיוע לקשישים ומענה מקוון. בעקבות הפרסום ופניות של שורת ארגונים וקליניקות משפטיות, המשרד הורה השבוע להפסיק לגבות חובות מדיירי הדיור הציבורי. כמו כן, שרת השיכון יפעת שאשא-ביטון הצהירה כי תאפשר לזכאים לסיוע בשכר דירה לחדש את זכאותם על בסיס הצהרה בלבד באופן מקוון, ולא על ידי הגשת מסמכים במשרד כפי שהיה נדרש מהם עד כה. 

המשרד הודיע השבוע לורד דהן – אם חד הורית לשישה ילדים שסיפרה ל"הארץ" כי הסיוע שקיבלה בשכר הדירה הופסק – כי זכאותה אושרה. דהן אמרה כי פנתה לפני כן למשרד כמה פעמים, אך ללא הצלחה. "התחננתי בפניהם ואמרתי שאם לא ממשיכים לי את הסיוע – אני ברחוב". המשרד הודיע לדהן השבוע כי זכאותה כאמור אושרה, ואף העלה את סכום זכאותה ב-1,470 שקלים. לחידוש זכאותה נעזרה דהן בקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפריפריה בפקולטה למשפטים שבאוניברסיטה העברית. 

אנחנו שמחים שמדיניות משרד הבינוי השתנו", אומרים עו"ד אוהד עמר ועו"ד ספיר סלוצקר-עמראן, שפנו למשרד השיכון עם ארגונים נוספים בבקשה לסייע למשפחות עניות בתקופה זו. "השינוי שערך המשרד מתבקש וראוי להקלת סבלם של דיירי הדיור הציבורי ומקבלי הסיוע הן בשגרה וביתר שאת בשעת חירום. בפניות רבות שהגיעו לקליניקה המשפטית, לשוברות קירות ולחמ"ל החברתי, הביעו דיירי הדיור הציבורי חשש רב לגורלם, משנדרשו להגיש מסמכים ובקשות לחברות המשכנות בבקשה להמשך קבלת סיוע, תחת מצב החירום". 

עם זאת, במשרד לא נענו לבקשות להפחית את גובה תשלום שכר הדירה או להגדיל את גובה הסיוע בשכר דירה. אתמול פנו פורום הדיור הציבורי ותנועת שוברות קירות לשר האוצר משה כחלון ולשרה שאשא-ביטון בדרישה להעלות את גובה הסיוע בשכר דירה או לתת באופן מיידי מענק מיוחד לכל מקבלי הסיוע בשכר דירה. 

לקריאת הכתבה המחאה באתר ה"הארץ" לחצו כאן

הכתבה פורסמה ביום 29.3.2020

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו