שנת הקורונה: העוני מעמיק, עליה בגניבת מוצרי מזון

פסח בפתח, וכמו בכל שנה אפשר להמר שהתקשורת תיזכר שוב במשפחות העניות ובמקררים הריקים שלהם, שיצטלמו היטב לעוד כתבת צבע לקראת החג.

שנת הקורונה הכניסה למעגל העוני רבים נוספים. בשנה האחרונה אנחנו נחשפים ליותר ויותר קשיים ומצוקות שקופות, אותם המגיפה הרחיבה והעצימה. בין השאר, גדל מספר הדיווחים על גניבת מזון ומוצרי יסוד מרשתות השיווק, בעקבות הידרדרות לעוני. הנושא קיבל תוקף בדצמבר האחרון בדו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון "לתת", ובו הנתון המדאיג: 3.8% מהנתמכים בידי עמותות הסיוע מעידים שנאלצו לגנוב מזון עקב מצוקה כלכלית.

עו"ד ספיר סלוצקר עמראן מתנועת "שוברות קירות", שמובילות מחאה נגד מדיניות חלוקת תלושי המזון של השר דרעי, מסבירה כיצד מגיבות רשתות המזון לגניבת מוצרי התינוקות: "נתקלנו לאחרונה בתופעה גוברת של מנעולים וזמזמים, או ששמים את המוצרים מאחורי הקופה, יחד עם האלכוהול היקר – וזה קורה לא בכל מקום אלא באזורים עניים. בדרום תל-אביב למשל, יש הרבה משפחות של מבקשי מקלט שבמיוחד כעת מתמודדות ללא עבודה או דמי אבטלה. לא רק הם גונבים, אבל אין ספק שזה חלק מהעניין – באזורים שגם ככה יותר עניים גונבים יותר. מזון לתינוקות זה לא משהו שאפשר לוותר עליו, לא משנה המחיר."

לקריאת הכתבה המלאה באתר שיחה מקומית לחצו כאן

הכתבה פורסמה ביום 14.3.2021

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו