קהילה לפעולה בנושאי כליאה ושיקום

העיסוק של תנועת שוברות קירות בנושאים של כליאה ושיקום החל כבר בשנת 2013, עם הקמפיין לשחרורו של יונתן היילו ז"ל, צעיר שנכלא ל-20 שנה לאחר שהרג בהגנה עצמית את הגבר שאנס אותו. לאחר חמש שנים ומאבק ציבורי חסר תקדים, קוצר עונשו והוא השתחרר בתום 8 שנות מאסר, ביום הולדתו ה-30.

כחלק מהתארגנות "בעל כורחן: משחררות את דלאל, סימונה ואריקה" הובלנו קמפיינים לשחרורן של דלאל דאוד, סימונה מורי ואריקה פרישקין, שהורשעו בגין הריגה של בן זוגן המתעלל ושוחררו בעקבות המאבק הציבורי לאחר 8 ו-22 שנות מאסר, בהתאמה. המאבק לשחרור אריקה פרישקין לאחר 18 שנה עדיין בעיצומו.

כתנועה פמיניסטית, אנחנו מאמינות שיש לקדם שיקום במקום התפיסה השמרנית של כליאה כמוצא יחידי. תנאי כליאה מחפירים ולא אנושיים סופם קושי בהשתלבות של אסירים ואסירות, דבר שמוביל לעבירות נוספות ופכיעה חברתית וחוסם הזדמנות שנייה לאסירים ואסירות.

תמיכה קהילתית וקידום מסגרות שיקומיות הן צורך חברתי ופמיניסטי. כקהילה, אנחנו לומדות על היבטים שונים בכליאה ושיקום ויוזמות, יחד עם אסירות ואסירות משוחררות, פרויקטים, מפגשים, קמפיינים, פעילות הסברתית, עבודת שטח ולובי בכנסת.

הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק "ממשיכים את השיחה: בין כליאה, שיקום ועוני"- הקליקו כאן לקישור לקבוצה

קבוצה נלווית לסדרת המפגשים של צוות כליאה ושיקום בשוברות קירות – מידע לפעולה.
יצרנו את הקבוצה הזאת כדי שיהיה לנו מרחב משותף להמשיך את הלמידה והשיחה שלנו לצד ומעבר למפגשי למידה, וגם להתחיל לחשוב יחד על עשייה. מתוך הלמידה המשותפת, נתחיל בפעילות בנושאי כליאה ושיקום ובמיוחד פרויקטים מתכוננים לתמיכה באסירות ואסירות משוחררות, מרביתן נפגעות אלימות ופגיעות מיניות.

תמונה ראשית : צילום: משה שי, פלאש 90

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו