דורשות צדק לגבעת עמל ותכנית שיקום לדיור הציבורי

בשבוע שעבר כולנו הזדעזענו מהפינוי האלים של התושבות והתושבים האחרונים בגבעת עמל – אנשים שמנהלים מאבק כבר עשרות שנים מול מדינה ועיריה שרוצות לזרוק אותם מהבית היחיד שיש להם. אותה המדינה ששיכנה אותם שם, על אדמות הכפר ג'מסין אל ע'רבי, ואותה עיריה שמעולם לא חיברה אותם לתשתיות, קראו להם אחר כך פולשים ואישרו את פינויים בכוח על ידי מאות שוטרים בפיקוד נציגיו של הטייקון יצחק תשובה. את המראות הקשים שראינו בבוקר ה15.11 כבר לא נשכח, והם מצטרפים למקרים רבים מספור של פינויים אכזריים לאורך שנות קיומה של המדינה.
בכפר שלם ושכונות נוספות כבר מחולקים צווי פינוי לקראת האסון הבא, ביפו נמנע דיור ציבורי מאמהות שנאלצו לצאת עם ילדיהן ולהקים אוהל בגן העזתים, ובכל הארץ כאלף משפחות בדיור הציבורי עומדות בפני פינויים שהוקפאו נכון לעכשיו לחודשים ספורים. המדיניות הזו חייבת .להיפסק
ניפגש במוצ"ש בשעה 20:00 מול ביתו של שר המשפטים גדעון סער בפנקס 76 דרך נמיר תל אביב ונדרוש צדק! לתושבי גבעת עמל, לדיירות הדיור הציבורי ולכל מי שנמנעת ממנה קורת גג.
אחרי 73 שנים, הגיע הזמן להגיד די למדיניות האלימה של פינוי ונישול של תושבים מהבית. עד מתי נמשיך לראות תושבים חפים מפשע, קשישים וילדים נזרקים מהבית שבו נולדו וגדלו לטובת מגדלים לעשירים שמחזיקים שלוש, חמש או מאה דירות. עד מתי נראה בתים נאטמים כדי למנוע מבעליהם לשוב. עד מתי נראה השקעה בפרוייקטי יוקרה שמכניסים מאות מיליוני שקלים לעיריה ומיליארדי שקלים ליזמים נבנים על חורבות חייהם של התושבים הותיקים מבלי שאחוזים בודדים מהרווח הזה יוקצו לדיור חלופי. עד מתי יהנו היזמים ממחיקת חובות, ממשטרה שסרה למרותם ומחופש לעשות ככל העולה על רוחם ולצבור על הונם במשך דורות, בזמן שמי שלא ירש מיליונים כבר לא יוכל להחזיק אפילו בדירה אחת גם אם יעבוד כל חייו.
נדרוש פיצוי הולם לכל משפחה שהיתה לה אדמה וקורת גג בגבעת עמל, נדרוש פיצוי הולם לכל מי שהעיריה מעוניינת לקחת לו את הבית, אם זה בשביל בניית מגדל או הקמת רכבת קלה, נדרוש את הקצאתן המיידית של כל הדירות השייכות לדיור ציבורי ועומדות ריקות לטובת זכאיות תושבות העיר, ואת הגדלת המלאי ועצירת כל צווי ההריסה.

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו