ספיר סלוצקר עמראן

עורכת דין לזכויות אדם, קמפיינרית ופעילה פמיניסטית פורצת דרך.
בעלת תואר ראשון ושני במשפטים וזכויות-אדם ועמיתה באוניברסיטת הרווארד בתכנית לדת, קונפליקט ויוזמות שלום.
בשנת 2013 נבחרה כאחת מ-100 המשפיעים של המגזין דה מרקר, בשנת 2020 נבחרה לרשימת 50 הנשים המשפיעות בישראל של המגזין העולמי "פורבס", ובשנת 2021 כאשת השנה של ערוץ הטלוויזיה קשת 12. זוכת המלגה לזכר אליסה פרומן ז"ל לשנת 2020, המוענקת לפעילות חברתיות הפועלות לקידום החברה בישראל. כחלק מהזכייה השתתפה בסיבוב הרצאות בארה"ב על סוגיות של צדק חברתי, עוני וסולידריות בין מאבקים בישראל.

מובילה ולוקחת חלק בעשרות מאבקים בנושאים הקשורים לדיור הציבורי והזכות לקורת גג, מאבקים של אוכלוסיות מוחלשות, חופש ההפגנה, אלימות משטרתית וגזענות, מאבקי הקהילה הגאה, המאבק לחטיפת ילדי תימן המזרח והבלקן, המאבק לשחרור האסי.

מייסדת המיזם "האזרחיון": הארכיון האזרחי למאבקים חברתיים בישראל(בהקמה). מייסדת ומובילה פרויקטים לקידום זכויות אדם של אוכלוסיות נאבקות, ובהן פרויקט "דוקורייטס" לתיעוד והגנה על חופש המחאה והביטוי בישראל כרשת סיוע למפגינים/ות. מייסדת ומובילת הקמפיין לשחרורו של יונתן היילו ז"ל, שפעל במשך 5 שנים עד לשחרורו. וממובילות ההתארגנות "בעל כורחן: משחררות את דלאל, סימונה ואריקה", הפועלת בהצלחה לשחרור נשים נפגעות אלימות פיזית ומינית שהורשעו בגין המתת בן זוג מתעלל.

הובילה קמפיין תחת הכותרת "באים לקבלנים" במחאה על ליקויי בטיחות בחברת אלקטרה שהובילו לרצף של תאונות קטלניות בענף הבניה במסגרתו התקיימו הפגנות מול בתיהם של מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר, בעלי החברה מייקי ודני זלקינד ובכירים נוספים. הובילה מאבק למניעת פינויים של עשרות ניצולי שואה מדיור מוגן במימון ממשלתי.

ספיר סלוצקר עמראן

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו