אוכלוסיות רבות לא מיוצגות במחאה הזאת. אנחנו חייבות להתעקש להשמיע קול

קראו את הטור המלא של עו"ד ספיר סלוצקר עמרן על חזית הלא-מיוצגות במחאה הנוכחית, TimeOut, מרץ 2023

כן, צריך שינוי במערכת המשפט. בית המשפט העליון לא היה מגן מהולל של האוכלוסיות המוחלשות והמודרות ומזרחים אכן בתת ייצוג בקרב שופטי בג"ץ כבר מקום המדינה. אך בעיקר, מערכת המשפט בכללותה פועלת בצורה לא שוויונית ובמקרים רבים משרתת את בעלי הכוח וההון.

אבל עלינו אי אפשר לעבוד עם שיח פופוליסטי שמנצל את המאבק המזרחי ומרדד אותו לייצוג ותו לא, וזה ברור לנו שהרפורמה המתוכננת נועדה בחלקה עבור פוליטיקאים ואינטרסים צרים, ובעיקר לטובת מפלגות גזעניות ולאומניות, אבל ממש לא עבורנו. ולכן, למרות שהשיח הציבורי לרוב משמיע קול שמבקש לחזור אחורה, "לישראל הישנה והטובה והדמוקרטית", וזה הקו הדומיננטי גם בהפגנות – אין לנו פריווילגיה לשבת בבית, כי אנחנו, האוכלוסיות במאבק, חסרות קורת הגג, הלהט"ביות, המזרחיות, יוצאות בריה"מ, פלסטיניות, מנותקות חשמל, שלא סוגרות את החודש ושלא זוכות כמעט אף פעם לצדק – אנחנו נהיה הראשונות להיפגע מההפיכה המשטרית.

אוכלוסיות רבות אינן מיוצגות במחאה הזאת, ואנחנו חייבות להתעקש ולהשמיע את קולנו ואת קול הקהילות שלנו. כי הדרך היחידה בה תהיה כאן דמוקרטיה היא אם הדמוקרטיה תהיה לכולן. ורק עם הרחבת הדמיון הפוליטי של המחאה יש לה סיכוי להפוך למאבק רחב ומוצלח, שמתארגן כתנועה פוליטית אל מול הכוחות המחופרים שעומדים מולה. במילים אחרות, אנחנו צריכות את כולנו, גם את מי שעדיין לא שם. אז תעשו מקום, אנחנו באות.

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו