אירוע זיכרון וירטואלי לזכר אנסטסיה קלין

ביום 13.10.2020 ארגנו ושידרנו בשידור חי בפייסבוק אירוע זיכרון וירטואלי זכר אנסטסיה קלין ז"ל, שנפטרה כתוצאה מתקיפה חמורה של בן זוגה לכאורה. לאירוע, בהשתתפות נשות דת ופעילות חברתיות, הצטרפו יותר ממאה אנשים ואלפי אנשים נחשפו אליו. בכך דאגנו שאנסטסיה ז"ל תזכה לטקס פרידה מכובד מהעולם.

אנסטסיה קלין, בת 52 במותה, הגיעה לישראל מאוקריאנה והתפרנסה בדוחק מעבודות כפיים.
לפני כשבועיים הגיעה לבית החולים איכילוב במצב קריטי כתוצאה מפגיעות בכל הגוף, שהיו כה חמורות עד כדי כך שנאלצו לקטוע את רגלה. בערב שבת נפטרה.כפי שנכתב בדף הפייסבוק של בית החולים איכילוב, אנסטסיה שכבה לבדה במשך שבועיים בלי שאף נפש חיה התעניינה בשלומה. ״זו אישה שלא מעניינת אף אחד״, אמר בצער הקצין הבודק לצוות המטפל.בן זוגה שחשוד לכאורה במעשה הנורא שוחרר למעצר בית, וחזר לבית החולים למחלקה שלה כדי למצוא אותה. רק בזכות עירנות של עובדת סוציאלית הוציאו אותו מבית החולים.לא הכרנו את אנסטסיה ז"ל, אך המחשבה שתעזוב את העולם מבלי שיישאו עבורה מילות תפילה וזיכרון הייתה עבורינו קשה מנשוא.


זה לא נכון שהיא לא מעניינת אף אחד. לו היה ניתן לקיים כעת אירועי זיכרון במרחב הפיזי, היינו דואגות לארגן מאות אנשים שילוו אותה בדרכה האחרונה.בהעדר אפשרות כזו, אנו נתכנס באופן וירטואלי ביום שלישי הקרוב בשעה 20:30 למילות תפילה, זיכרון ופרידה ובדרישה להעמיד לדין במלוא החומרה את הגבר שרצח אותה.

בתוכנית הערב:

עו"ד ספיר סלוצקר עמראן" : מייסדת שותפה של תנועת שוברות קירות, אקטיביסטית ועו"ד לזכויות אדם ואשה.

הידאל בשאראת פראג: פעילה בקהילה נוצרית קתולית, נצרת.

גסיקה נבו: ילידת ארגנטינה פעילה פמיניסטית משנת 1984 – סוציולוגית – הקימה את בית הדין העממי לפשעים נגד נשים- יוזמה עצמאית של שורדות.

איילה אוליר: רכזת פרויקט נשים ללא מעמד אזרחי בישראל בעמותת "אשה לאשה – מרכז פמיניסטי חיפה".
אקטיביסטית בתחום השוויון המגדרי וסטודנטית לתואר שני בתכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת חיפה.

שירלי קאראוני: פעילה חברתית, אשקלונית, עובדת סוציאלית קהילתית, מיוזמות ומובילות הקמפיין "שופטות את השופטים".

דלאל דאוד: אמא, מעצבת אופנה, פעילה חברתית ומרצה על סיפור חייה ופעילה מרכזית למען נשים נפגעות אלימות. בחודש יוני 2019 שוחררה מכלא נווה תרצה, שם ריצתה 18 שנות מאסר בגין עבירת רצח בן זוגה המתעלל.
דלאל פעילה מרכזית במאבק כנגד אלימות נגד נשים וחיזוק נשים במשפחה, בכל הקהילות ובמיוחד בקהילה הערבית.

נעה גלאור: מוזיקאית ומנחת תהליכי ביטוי אישי. יצרה את השיר "דברי אישה" בעקבות הרצח הנורא של מיכל סלה ז"ל ועל עטיפת הסינגל כתבה: רצף מקרי האלימות ורצח הנשים לא נתנו ליוצרת מנוח, השיר נוצר מתוך כוונה ותקווה למנוע את הרצח הבא. לצערינו…החזון עדיין לא התממש.

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו