בדרך שלהן: סיפוריהן של הנשים החזקות בעמותות והתנועות המובילות בישראל

הנשים שעומדות בראש העמותות והתנועות המובילות בארץ במאבק ארוך השנים למען שיוויון זכויות ונגד אלימות, מספרות על הפעילות השוטפת ומדברות על האתגרים של ימינו. קראו את הכתבה המלאה במעריב.

לרגל יום האישה הבינלאומי, הנשים שעומדות בראש 12 העמותות והתנועות המובילות בארץ במאבק ארוך השנים למען שוויון זכויות ונגד אלימות, מספרות על הפעילות השוטפת ומדברות על האתגרים של ימינו שמדירים שינה מעיניהן: "בוקר אחד אנחנו עלולות לקום ולגלות שדברים שחשבנו שהם מובנים מאליהם – כבר לא שם".

"המנהיגות הנשית החדשה היא לא עוד מנכ"לית בנק שעברה לממשלה", אומרת סלוצקר עמראן. "כל עוד המאבק הפמיניסטי לא יובל גם על ידי נשים מאוכלוסיות מודרות, ויקדיש משאבים ואנרגיות גם למאבקים בעוני, גזענות, הומופוביה והסללה, המאבק הגדול יותר עבור שוויון לנשים לא יתממש ואף ילך אחורה".

מתוך הכתבה, ספיר מדברת על הפעילות של תנועת שוברות קירות:

המאבק שלכן הוא לא רק מגדרי, אלא גם חברתי?

"נכון, כי אין הפרדה במציאות. לא יכולה להיווצר הפרדה מלאכותית. נניח שהיינו תומכות רק באישה שמשתחררת מהכלא, אבל אחרי השחרור שלה היא תעבוד בשכר מינימום שלא יספיק לה למחיה, והיא לא תהיה זכאית לדיור ציבורי והיא תרצה חשמל, אבל ינתקו אותה. היא נאבקת לשרוד בכל החזיתות. לכן גם חשוב לנו לא רק לקדם קמפיינים, אלא לבנות מנהיגות נשים שצומחת מתוך השטח ומציעה כלים".

הכתבה פורסמה בחודש מרץ 2023

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו