הפגנה מול ביתו של דרעי: "להפסיק להשתמש ברעב ככלי פוליטי"


מפגינות מהארגונים תרבות של סולידריות, החזית האנושית ושוברות קירות מחו מול ביתו של שר הפנים בדרישה לחלוקה הוגנת של 700 מיליון השקלים שהוקצו לתלושי מזון לנזקקים. לדבריהן, הקריטריונים שנקבעו ישאירו אנשים רבים שזקוקים לסיוע מחוץ למעגל הזכאות

כמה עשרות מפגינות מהארגונים תרבות של סולידריות, החזית האנושית ושוברות קירות, מחו היום (שני) מול ביתו של שר הפנים, אריה דרעי, ברחוב הקבלן בירושלים, בדרישה לחלוקה הוגנת של 700 מיליון השקלים שהמדינה הקצתה לביטחון תזונתי בצורה של תלושי מזון, שיחולקו על ידי משרד הפנים.

ממארגנות ההפגנה נמסר: "אנחנו דורשות שהמדינה תפסיק להשתמש בעוני ורעב ככלי פוליטי. לא ייתכן שכבר שנה כולנו יחד, פעילות ומתנדבות, לוקחות את האחריות שהמדינה ממזמן היתה צריכה לקחת, דואגות למזון וסיוע בסיסי לעשרות אלפי אנשים בזמן שחברי כנסת ושרים עם משכורות שמנות וחליפות יקרות אומרים שרעב בישראל זה חרטא ובוחרים למי מגיע ולמי לא על בסיס אינטרסים אישיים.

"אנחנו עדות למדיניות רווחה שרק מחלישה עוד יותר את הקהילות המודרות על ידי המדינה. אנחנו מבקשות להכליל את אוכלוסיית מקבלי קצבאות הקיום ברשימת הזכאים לתלושי מזון. כמו כן, אנחנו דורשות שכל מי שקיבלה תלושי מזון ממשרד הרווחה תקבל תלושי מזון גם עכשיו כשהתוכנית עברה למשרד הפנים".

עו"ד ספיר סלוצקר עמראן משוברות קירות אמרה בהפגנה: "הגענו במחאה על החלוקה הלא צודקת של תלושי המזון. למעשה, קבעו קריטריון מגביל לפי הנחה של 70% בארנונה. כל משפחה תקבל בין 2,000 ל-3,000 שקל, סכומים שיכולים לעזור למשפחות. המחאה שלנו באה מתוך זה שהמדינה לא לוקחת אחריות, ואנחנו לא רוצות שאף מקרר ישאר ריק. הדרישה פשוטה: תנו את הכסף לכולן".

עו"ד אוהד עמר משוברות קירות אמר: "השאלה היא על איזה מידע מתבסס משרד הפנים. אם הקריטריונים הם הנחה בארנונה, זה מידע שמגיע מעיריות והמועצות, אז איך הם יגיעו לכפרים הבלתי מוכרים, למשל?

"ניקח לדוגמה אישה שגרה במזרח ירושלים ומטופלת ברווחה. היא היתה בתוכנית של תלושי מזון הקודמת, אבל בתוכנית הנוכחית היא לא זכאית כי היא בשכונה שעיריית ירושלים לא מכירה בה. אם היו משתמשים במידע מהביטוח הלאומי כמו בתוכנית הקודמות, היא היתה מקבלת סיוע גם הפעם.

"כמו האישה הזאת, יש עוד הרבה משפחות שמקבלות קצבאות. משפחה בת ארבע נפשות צריכה להרוויח פחות מ-5,700 שקל בחודש כדי לקבל הנחה בארנונה. אם נחבר את הקצבאות קיום והסיוע בשכר דירה, זה עובר את הסכום. לעומת זאת, משפחה של שמונה נפשות צריכה להרוויח פחות מ-12 אלף שקל בחודש, ואין סיכוי שהם יעברו את הסכום הזה. הקריטריון שמבוסס על הנחה בארנונה מטיב עם משפחות מרובות ילדים, ויוצר המון אבסורדים.

"אנחנו לא אומרים לא לחלק למי שמקבל הנחה בארנונה, אלא להוסיף לקריטריונים את מי שמקבל קצבאות קיום. לא יעלה על הדעת שמחלקים תלושי מזון והם לא מקבלים. למדינה יש מידע על מי שחי מתחת לקו העוני ומי מקבל קצבאות, והיה אפשר להתבסס על המידע הזה".

לקריאת הכתבה המלאה באתר שיחה מקומית לחצו כאן

הכתבה פורסמה ביום 22.2.2021

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו