הפגנה מקוונת מול ביתו של חיים כץ: להפסיק לפגוע במוחלשים

כמה פעילים ועוד כמה מאות שהצטרפו בזום הפגינו אתמול מול ביתו של יו"ר ועדת העבודה והרווחה הנכנס בדרישה לבטל את קיצוץ קצבאותיהם של מי שזכאים גם לדמי אבטלה בגלל משבר הקורונה. לדברי המארגנות, ההפגנה האינטראקטיבית מעניקה הזדמנות "לשמוע את הקולות של אלה שהכי קשה להן"

כמה מפגינים ומפגינות מחו אתמול בערב (רביעי) מול ביתו של חבר הכנסת חיים כץ, לשעבר שר הרווחה ויו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות הנכנס, בשוהם, ומאות מפגינים נוספים הצטרפו להפגנה אונליין. המפגינים דרשו מכץ לבטל את קיזוז הקצבאות ולהפסיק לפגוע באוכלוסיות המוחלשות ביותר.

כעשר מפגינות הגיעו בשעות הערב לביתו של כץ, ובעזרת מקרן וגנרטור הקרינו על קירות הבית את המחאה בזום. אמהות חד הוריות שנפגעו ממדיניות הקיזוז נאמו מהבית.

לדברי המארגנות, המחאה אונליין מאפשר לנשים שלא יכולות לצאת מהבית – בין אם הן בסיכון לחלות או מכיוון שהן צריכות לטפל בילדיהן – להשמיע את קולן. ספיר סלוצקר עמראן, אחת מהמארגנות, אמרה כי "עכשיו יש הזדמנות לשמוע את הקולות של אלה שהכי קשה להן".

כץ יצא אל המפגינים ואמר: "סבלנות, עדיין לא מוניתי לתפקיד, אני עוד לא יודע מי חברי הוועדה. כשאמונה, הדיון הראשון של הוועדה יהיה בנושא הנכים. אני מכיר את הנושא". כץ לא השיב למפגינות שאמרו כי הבעיות היו קיימות גם בתקופת כהונתו כשר העבודה והרווחה, וכי בעיית קיזוז הקצבאות אינה ייחודית רק לנכים, אלא פוגעת גם באמהות חד הוריות ועובדים מבוגרים.

הפעילה החברתית ריקי כהן, שהנחתה את הערב, אמרה בזום: "אם אי אפשר להגיע פיזית נגיע באמצעות קולנו. חיים כץ צריך לעצור את השוד של האוצר. הקורונה נכפתה עלינו, איש לא בחר אותה. לא ייתכן שיאשימו את העובדים שאין להם".

הפעילה כרמן אלמקייס פנתה ישירות לכץ ואמרה: "יש לנו הצעות בשבילך, שממחר בבוקר תוכל לגשת לאוצר ולגרום להם לתת את הכספים ששייכים לאמהות החד הוריות שמקבלות מהמדינה מזונות לילדים. זו לא מתנה. בישראל יקר לגדל ילדים והקצבה גם ככה לא גבוהה. זה שאתם מחשיבים את זה כמתנה זה עוול ופשע. אלה נשים עובדות, לא פרזיטיות כמו שאתם אומרים וממציאים".

הפעילה ספיר סלוצקר עמראן הוסיפה כי לא רק נשים חד הוריות נפגעות ממדיניות קיזוז הקצבאות, אלא "גם עובדים מבוגרים, גברים מעל גיל 67 ונשים מעל גיל 62. האבטלה מקוזזת מקצבת הזיקנה, אבל מדובר באנשים שהשלימו הכנסה עם עבודה ורובם בבית כי הם בסיכון או פוטרו".

לקריאת הכתבה המלאה באתר שיחה מקומית לחצו כאן

הכתבה פורסמה ביום 21.5.2020

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו