מסמך דרישות החברה האזרחית בישראל

הצטרפו אלינו כדי להבטיח רשת ביטחון סוציאלית למעמד הביניים הקורס ואנשים שחיים בעוני! למכתב המלא ורשימת הדרישות במגוון תחומים>>> לחצו כאן

להוספת דרישות אנא כתבו בקבוצת הפייסבוק של תנועת שוברות קירות.בואו נפציץ במיילים את שרי הממשלה הרלוונטיים כדי להבהיר להם שאנחנו לא מוכנות ומוכנים לשבת בשקט בבידוד, בבית, ולקרוס כלכלית בלי שום מענה.


80 מיליארד שקלים מונחים כעת על שולחן שר האוצר במסגרת התכנית להצלת המשק. אנחנו העם, אנחנו המשק ואותנו יש לחלץ בימים אלה מחרפת רעב ועוני. הדיון הציבורי הרחב שמתנהל בימים אלה אודות חבילות הסיוע הניתנות למעמד הביניים ולאוכלוסיות החיות בעוני, אינו מספק.
אנחנו קוראות לממשלת ישראל ולמשרד האוצר לכלול כמה צעדי רוחב שימנעו התדרדרות מהירה של מעמד הביניים לעוני ויצמצמו את הפגיעה הקיימת ממילא באוכלוסיות החיות בעוני בצל המשבר:

1. מענק חירום– אין לנו זמן לחקיקה, ולא מבקשים הלוואות ופירורים, דורשים חבילת סיוע, מענק חירום, לכולם. ההוצאות המשפחתיות גדלו עקב צריכת חשמל, ילדים מחוץ למסגרות וכיו"ב וההכנסות התכווצו בחצי. במדינות אחרות המדינה מעניקה 80% מההכנסה ערב פרוץ המשבר, בישראל הממוצע הוא בין 50-60%. על המענק להתחשב גם בצעירים מתחת לגיל 20 וגם למתפטרים שאינם זכאים לאבטלה.


2. חיזוק שירותי הרווחה ותגבור שירותי החירום- העסקה מלאה של כל העובדים הסוציאליים שהוצאו לחל"ת על מנת להקל את העומס שנוצר בלשכות הרווחה ובארגוני הרווחה. הגדלת תקציב הרווחה- על מנת להקל על העומס ולאפשר איתור ומענה לפונים חדשים שנקלעו למצוקה עקב המשבר ; הרחבת המענה לאוכלוסיות בסיכון (אימהות חד-הוריות, נוער בסיכון, דרי רחוב, אסירים משוחררים, פגועי נפש, נשים נפגעות אלימות ועוד).


3. הבטחת קורת גג– איסור על פינוי שוכרי דירות בדיור הציבורי ובשוק הפרטי למשך שנה; הארכת זכאות לדיור ציבורי וסיוע בשכ"ד באופן אוטומטי; הגדלת סכומי הסיוע בשכר דירה לזכאים והרחבה זמנית של הסיוע למשפחות נזקקות עקב המשבר;


4. הקפאת הליכי גביה וריביות חוב בהוראת שעה- לא הלוואות או פריסת תשלומים אלא עצירת כל הליכי הגבייה, כינס הנכסים והעיקול; הקפאת ריביות פיגורים; ביטול הגבלת חשבונות; איסור על ניתוקים של אספקת חשמל(כולל חייבים ובעלי מונה נטען), גז, מים, רשתות סלולר ואינטרנט.


5. הרחבת המענה למקבלי קצבאות- הארכה אוטומטית של זכאות לקצבאות בתקופת הסגר; הגדלה של קצבאות הקיום ב-20% (הבטחת הכנסה, השלמת הכנסה ודמי אבטלה למשתכרים שכר נמוך) והסרה זמנית של האיסור על כפל קצבאות (כגון דמי אבטלה ומזונות לאמהות חד הוריות, דמי אבטלה והשלמת הכנסה); השלמת הכנסה למקבלי קצבת זקנה ; הוספת הליך מהיר של בחינת זכאות לקצבה לנפגעי המשבר שנותרו ללא מקורות הכנסה

6. הגדלה ושימוש בתקציבי מפעלי הזנה, מיזמי בטחון תזונתי וסלי מזון- הפעלת המיזמים בפריסה ארצית ומתן תווי קניות במקרה הצורך.

7. חקיקת הוראת שעה שתבטיח סיוע כלכלי לאוכלוסיות בסיכון מוגבר שאינן זכאיות לסיוע כיום כגון: עובדים פלסטינים המועסקים בישראל ואינם יכולים להגיע לעבודה (קופת קרן מחלה); מבקשי מקלט ועובדים זרים (קופת הפקדון).

לקריאת המסמך לחצו כאן

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו