סולידריות ואקטיביזם בזמן מלחמה חרבות ברזל

החודשים האחרונים טלטלט את כולנו, מעבר לאבל והחרדה, נכנסו לחיי רבים ורבות הרבה אי ודאות ודאגות לגבי ההווה והעתיד האישי והמשפחתי.

בתנועת "שוברות קירות" הבנו כי לא ניתן להמשיך ולפעול כרגיל ויש צורך בהקדשת משאבי זמן וכסף במתן לסוגיות רלוונטיות הקשורות המלחמה. על כן, התאמצנו להבין מה הדברים הנכונים לנו לעשייה בהתאם למהות וערכי התנועה: עבודה מהשטח, עם הנפגעים מהמדיניות (והמצב) ובהובלתם; התמקדות באוכלוסיות הבלתי מיוצגות; עבודת סיוע מיידי לצד הצורך בשינוי מדיניות רחב יותר.

בימים אלו אנו מתמקדות בשלושה פרויקטים לחירום:

עוקף ישראל – המטה המשותף למיגון חברתי כלכלי

במסגרת פרויקט זה אנו פועלות לאיגוד של נציגות של פעילות.י תושבות.י ישובי הפריפריה הדרומית שנפגעו במלחמה ולהקמת מטה "עוקף ישראל". מטרת המטה הינו להוות גוש אחיד וחזק מול מדיניות האוצר והממשלה בדרישה לפיצויים הוגנים על אובדן ימי עבודה, נזקי רכוש, טיפול נפשי ועוד. זאת, אל מול, מדיניות ה "הפרד ומשול" שעושה משרד האוצר ומייצר אפליה בין היישובים השונים (למשל בהחלטה על מי מפונה בתשלום, מי נכלל בפיצויים ועוד).

מטה המאבק כולל נציגים ונציגות מהערים אופקים, אשקלון, שדרות, והנגב המערבי אשר עוברים בימים אלה את שעתם הקשה ביותר, לאחר שנאלצו לעזוב את ביתם ואת קהילתם התומכת, בצל הזוועות שפקדו את עירם. עשרות אלפי תושבים, נותרו ללא רשת תמיכה, ללא ביטחון סוציאלי וללא ביטחון אישי, נתונים למתח וחרדה לגורלם וגורל יקיריהם, וללא מענה ראוי מצד משרדי הממשלה באשר לאופק ולתכנית שיקום עבורם ועבור משפחותיהם וקהילותיהם.

אנחנו פועלות להקמת המטה באיסוף הנציגים והנציגות שפעילות ופעילים בערים, לאחר מכן ננסח את הדרישות הקונקרטיות יחד. נקיים מסיבת עיתונאים מתוקשרת שבה ידברו נציגי הערים ויציגו את דרישותיהם. במקביל יתקיים קמפיין ברשתות החברתיות ובתקשורת בו נפנה למקבלי ההחלטות, ובראשם ראש הממשלה ושר האוצר בדרישה להתחייבות למיגון חברתי וכלכלי לתושבי הפריפריה.

מערך מיצוי זכויות – "הרשת"

אנו מובילות יחד עם ארגונים שותפים נוספים מערך מתנדבים הנותנים מענה של מיצוי זכויות לצרכים הרבים שעולים בעת המלחמה המתמשכת. המענה ניתן ללא תשלום לתושבים ותושבות מכל הארץ. חלק מהסוגיות הן אלו שאנו עוסקות בהם בשגרה ובימים אלו נתקלים באתגרים חדשים, למשל: חובות ודיור ציבורי וחלק מהסוגיות רלוונטיות רק לימי הלחימה, למשל: התמודדות עם הרס רכוש בשל פגיעה מטיל או פיצויים בעקבות עזיבת הבית ויציאה לחל"ת.

כדי לבנות את המערך עסקנו בגיוס מתנדבים מקצועיים שעברו הכשרה ואוריינטציה הן למתווי המדיניות השונים והן לערכי ורוח התנועה שאנו פועלים לפיהם. בנוסף אנו עושות קמפיין ארצי לפרסום המערך ופניה יזומה לא.נשים שאנו כבר בקשר רציף איתן כתנועה.

סיוע פרטני

כמו בשגרה עוד יותר בחירום, אנו מקבלות פניות רבות של צרכים העולים או מתחזקים בעת הלחימה כמו סיוע ברכישת מזון, תרופות, תשלומי שכירות, חשמל ועוד. לצד סיוע בפינוי מאזורי הלחימה. בנוסף למי שאתנו בשגרה בקשר שוטף, סייענו גם לארגונים הפועלים בכפרים הלא מוכרים בנגב ולמהגרי העבודה בעוטף עזה.

תמיכה בקמפיין להשבת החטופות.ים

אנו תומכות בחזרת החטופים והחטופות והשבתם בחיים לביתם, כמטרה בעדיפות עליונה של המדינה ולוקחות חלק במאמצי הדרישה לכך. במסגרת זו עשינו קמפיין להשבת החטופים יחד עם מטה המשפחות ואנו מגיעות לתמיכה וסולידריות במחאתם.

הדפסנו יחד עם השותפות שלנו מתנועת כאןתוקם פוסטרים עם שמות ותמונות של חטופים וחטופות ששמנו לב שלא מופיעים כמעט בשום מקום. האזרחים הבדואים, אזרחי מדינות אחרות, סטודנטים שבאו ללמוד פה ובעיקר מהגרי עבודה.

אין אדם או אשה ששמו ופניו לא צריכים להיראות במאבק להשבת החטופים והחטופות!

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו