בואו נדבר על עזה | פאנל ושיחה פתוחה | 15.4.24

"אנחנו נוער שליבו כבד. אנו נושאים בעצמנו כבדות כל כך עצומה עד שהיא מקשה עלינו ליהנות מהשקיעה. איך אפשר ליהנות מהשקיעה כשעננים כהים צובעים את האופק וזיכרונות קודרים חולפים על פני עינינו בכל פעם שאנחנו סוגרים אותם? אנחנו מחייכים כדי להסתיר את הכאב. אנחנו צוחקים כדי לשכוח את המלחמה[…] אנחנו לא רוצים לשנוא, אנחנו לא רוצים להרגיש את כל הרגשות האלה, אנחנו לא רוצים להיות קורבנות יותר[…] אנחנו רוצים שלושה דברים. אנחנו רוצים להיות חופשיים. אנחנו רוצים להיות מסוגלים לחיות חיים נורמליים. אנחנו רוצים שלום. האם זה יותר מדי לבקש?"

(מתוך מניפסט הנוער העזתי, 2010)

עברו שישה חודשים של הפצצות והלוויות אינספור. בישראל עדיין נאבקים לשחרורם של 134 חטופים.ות וכואבים את מותם של 1400 הנרצחים והנרצחות ב-7.10, ובעזה כבר עשרות אלפי הרוגות והרוגים, מאות אלפים תחת הרעבה, מליוני עקורות ועקורים, הרס בתי חולים, בתי ספר, מסגדים , אוניברסיטאות ומקלט לנשים שורדות אלימות.

אנחנו מתבקשות לבחור בין כאב על ילדי ישראל או כאב על ילדי עזה, אבל השיח הדיכוטומי הזה הוביל אותנו לנקודה שבה הלב נאטם וכך מעגל הדמים ממשיך. אנשים ששחו עד לפני רגע באותו הים כמונו הופכים למספרים, לסטטיסטיקה.

תנועת שוברות קירות מזמינה אתכם.ן להצטרף אלינו לערב שבו נשיר מבט אל מימדי ההרס, החורבן והמוות שהתחולל בחודשים האחרונים, להקשיב לעדויות שנאספו מהשטח וכמעט ולא נשמעות בתקשורת, לדבר על מצב הנשים בעזה ועל העוני המחפיר, על איך נראו החיים בעזה בעבר ואיך נראים היום. נשאל שאלות קשות ונדבר על העתיד ומה צריך לקרות כדי שנזכה לחיות כולנו ביחד בשלום, ברווחה ובביטחון.

ישתתפו בפאנל:
חנין מג'דלה | יוסףה מקייטון | סמאח סלאימה |רחל בית אריה

מנחה: שירי אייזנר

שימו לב: מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש בטופס המצורף על מנת להבטיח את מקומכם.ן>> https://bit.ly/3xDhrzK

נפגש ביום שני ה-15.4.24 בשעה 20:00 במשרדי קרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11, תל אביב.

*התכנסות בשעה 20:00. תחילת הפאנל ב-20:15 בדיוק!!!****

_ _
תנועת שוברות קירות היא תנועה פמיניסטית עצמאית בתמיכת הציבור, המתמקדת בארגון קהילות ובניית בית פוליטי לכל מי שנאבקות לשרוד. אנחנו מאמינות בעבודה משותפת ביחד ולא עבור קבוצות מוחלשות, בסולידריות ובמאבקים מקומיים וארציים לצדק לצד עזרה פרטנית.
לפרטים והצטרפות>> https://shovrot.org.il/

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו