המזרחיון ❒ סדנת דימיון פוליטי מתוך הארכיון: לדמיין עתיד מתוך העבר ❒ 09.4.24 ❒ אירוע 4# בסדרת המפגשים "אקטיביזם בזמן מלחמה

✰ ✰ ✰ המזרחיון: הארכיון הדיגיטלי העממי למאבקים חברתיים בישראל, מבית תנועת שוברות קירות, בסדרת אירועים על אקטיביזם בזמן מלחמה: למידה משותפת>> התארגנות>> יציאה לפעולה ✰ ✰ ✰
טבח ה-7.10 ומלחמת חרבות ברזל הביאו לגל של אקטיביזם והתגייסות אזרחית בקנה מידה שלא הכרנו. לצד הסולידריות, זוהי גם נקודת משבר ושבר של מאות אלפי ישראלים שנאלצו לברוח מבתיהם, הפגזות ומלחמה מתמשכת בעזה גובה את חייהם של עשרות אלפי קורבנות חפים מפשע, עליית הימין הקיצוני והשמרני בהגשמת פנטזיות הרסניות כלפי אוכלוסיות מוחלשות ובמיוחד כנגד פלסטינים.ות, ושל 136 חטופים וחטופות בעזה, לצד הסתה נגד משפחותיהם שממשיכות במאבק.
מתוך השבר ולצד הייאוש והקושי, עולות תהיות ושאלות רבות: אז איך ממשיכות מכאן? למה לנו אקטיביזם עכשיו? ובכלל, איזה סוג אקטיביזם אפשר לעשות בזמן מלחמה? איך מתארגנות כדי לצבור כוח? בסדרת האירועים הזו, נשוחח, נלמד ונחשוב איך, בעצם, מנהלות מאבק עכשיו. איך נוכל לשמור על עצמינו, איך לפעול כשכל החזיתות בוערות, איך לתכנן קדימה – ואיך אנחנו יכולות.ים לבנות ביחד מחדש משהו טוב יותר מתוך ההרס. נצלול לתוך מאבקי עבר ומאבקים עכשווים בארץ ובעולם, נציע כלים פרקטיים לשימור עצמי וחיזוק הקהילות שלנו ובתקווה גם אנרגיות מחודשות להמשיך לפעול.
להצטרפות לסדרת מפגשים, או לחלקם, הרשמו כאן וקבלו קישור לזום>> https://bit.ly/3TgrZNN
❒❒❒❒❒❒
/// 4# סדנת דימיון פוליטי מתוך הארכיון: לדמיין עתיד מתוך העבר /// יום שלישי ה-9.4 /// 19:20 /// בית של סולידריות /// התדר, דרך יפו 9, ת"א ///
לדמיין עתיד טוב זה לא פעולה של בריחה מהמציאות, אלא פעולה של התנגדות ושחרור – התנגדות למציאות של עוולות ואי צדק ושחרור המח מהדיכוי המחשבתי.
במפגש האחרון של סדרת המפגשים "אקטיביזם בזמן מלחמה", נוכל להתנסות באופן שבו חומרי הארכיון יכולים לשמש ככלי לשינוי חברתי ופוליטי: דרך ללמוד מהעבר כדי להתארגן טוב יותר בהווה עבור העתיד שאנחנו מדמיינות ופועלות עבורו.
במציאות כל כך קשה, לדמיין את העתיד הטוב שאנחנו רוצות לחיות בו, עתיד שהוא כל כך שונה מההווה – יכול להיות דבר מכאיב. אבל בתור אקטיביסטיות שמבקשות להוביל שינוי, יש לנו משימה לכתוב סיפור חדש לחברה שלנו. בשביל לכתוב את הסיפור הזה צריך לדמיין אותו. הסדנה היא הזמנה לאמן את שריר הדמיון הפוליטי שלנו ולשחרר את החזון שלנו מכבלי המציאות המגבילה.
נעבוד עם חומרים מהמזרחיון: הארכיון העממי למאבקים חברתיים ופוליטיים בארץ- ונתחבר להיסטוריה שלנו, עבר מפואר של מאבקים לצדק ולשוויון. משם נדמיין שבילים לעתיד של צדק, ריפוי ושלום דרך הווה של המשך עבודה למען השינוי הזה.
הסדנה היא לא הרצאתית אלא מעשית והשתתפותית – אנחנו נשתמש בכלים שונים כמו דמיון מודרך, תרגילי כתיבה ושיתופים, בתרגול אישי וקבוצתי.
תעביר את הסדנה מורן בריר, מנחת קבוצות ואקטיביסטית, יו"ר הועד המנהל של זוכרות ומתרגלת דמיון פוליטי כבר 14 שנה.

תפריט נגישות

הצטרפו אלינו

לקהילות, קמפיינים והפעילות השוטפת בתנועה של כולנו